09/12/22
Ruszyła ogólnopolska kampania „Jak dobrze…”, w której sieci fitness przełamują bariery związane z treningami
Benefit Systems Oddział Fitness (BSOF), operator sieci klubów fitness Zdrofit, Fabryka Formy, Akademia Fitness, S4, Fit Fabric, My Fitness Place oraz Step One, w jesiennej kampanii walczy z mitem, że kluby fitness są jedynie dla wysportowanych, pewnych osób z wyrzeźbionymi ciałami. Kampania ma pomóc przełamać te bariery i pokazać, że kluby to dobre miejsce do zadbania o poprawę kondycji i dobre samopoczucie, a także że można w nich liczyć na profesjonalną pomoc ze strony trenerów od pierwszego treningu.
Decyzja o pójściu do klubu fitness często wiąże się z wieloma wątpliwościami. Nowym klubowiczom brakuje wiedzy, a przez to i odwagi, by zacząć swoją przygodę z trenowaniem. I chciałbym/chciałabym i boję się. Bo nie wiem, jak ćwiczyć? Czy się do tego nadaję? Czy to ma w ogóle jakiś sens? Obawy te potwierdza również badanie marketingowe przeprowadzone na zlecenie BSOF, wśród potencjalnych klientów, którzy nigdy wcześniej nie byli w klubie, według którego aż 35% ankietowanych uważa, że „w klubach fitness jest tyle różnych przyrządów do ćwiczeń, że nie wiedzieliby od czego zacząć i jak ich używać”.
- Rosnąca potrzeba dbania o zdrowie, świadome budowanie odporności czy radzenie sobie ze stresem często przegrywają z emocjonalnymi barierami. Ich źródłem w głównej mierze jest obawa przed nowym i nieznanym, a także fałszywy obraz klubów fitness dedykowanych wyłącznie profesjonalistom. Odczarowanie tego wizerunku wymaga stałej, pozytywnej komunikacji, ukazującej rzeczywistość taką, jaką jest – bez wyśrubowanych po nieboskłon celów i wymagań oraz bez perfekcyjnie wystylizowanych atletów. Chcemy zachęcać, wspierać i dodawać otuchy wszystkim rozpoczynającym treningi i tym, którzy dopiero je planują. Chcemy mówić o korzyściach, jakie przynosi każdy rodzaj aktywności, o swobodzie wyboru, jaką gwarantuje szeroki wachlarz zajęć i oferta abonamentowa. Wreszcie chcemy mówić o miejscu, w którym każdy może czuć się pewnie, dzięki wsparciu trenerskiemu, instruktażom do ćwiczeń oraz życzliwości współćwiczących – mówi Daniel Biegaj, Dyrektor ds. Marketingu i E-Commerce Benefit Systems Oddział Fitness.
Jak dobrze… pokonać bariery i mieć wsparcie
Ogólnopolska kampania „Jak dobrze…” prowadzona przez BSOF, operatora takich sieci jak Zdrofit i Fabryka Formy, skierowana jest zarówno stałych bywalców klubów fitness, jak i przyszłych klientów. Stanowi odpowiedź na dręczące wielu Polaków pytania i wątpliwości dotyczące ćwiczeń w klubach fitness: jak się ruszyć, jak zacząć w klubie fitness, jak ćwiczyć w swoim tempie, jak uzyskać wsparcie trenera?
- Jednym z elementów wsparcia nowych osób chcących ćwiczyć w klubach w ramach jesiennej promocji jest spotkanie wprowadzające z trenerem, który pokaże sprzęt, objaśni jego działanie, pomoże urealnić indywidualne cele treningowe (w oparciu o analizę komponentów ciała i specjalistyczne fit testy), a także przedstawi grafik zajęć i odpowie na wszelkie pytania. Takie spotkanie oswaja nas z przestrzenią, umożliwia zdobycie wiedzy i bezpieczniejszy start z treningami - dodaje Daniel Biegaj.
Jak dobrze… - działania w kampanii
Kampania „Jak dobrze…” realizowana będzie outdoorowo na nośnikach OOH i DOOH w całej Polsce, online w ramach kampanii SEM i display, a także w formie licznych działań w mediach społecznościowych (Twitter, Instagram, Facebook, Tik Tok, YouTube), angażujących odbiorców. Hasła utrzymane są w konwencji FAQ, wsparte realistycznymi zdjęciami ćwiczących ludzi, którzy mówią w prosty sposób o przyjemności, poprawie zdrowia i pełnym wsparciu, czyli o wszystkich korzyściach towarzyszących ruchowi w klubie fitness.
Kampania „Jak dobrze…” potrwa do końca października 2022 roku. Koncept kreatywny kampanii przygotowała agencja Keino. Za zakup mediów odpowiada Media People i Value Media.
Benefit Systems działa na polskim rynku od ponad dwóch dekad i należy do liderów w dostarczaniu benefitów pozapłacowych, które wspierają dobrostan pracowników. Spółka jest twórcą Programu MultiSport, który umożliwia podejmowanie aktywności fizycznej w obiektach sportowych w całym kraju. W portfolio Benefit Systems jest także platforma kafeteryjna MyBenefit oraz program wellbeingowy MultiLife. Od kilku lat oferta sportowa Spółki jest rozwijana na rynkach zagranicznych, m.in. w Czechach, na Słowacji, w Bułgarii czy Chorwacji. Grupa Benefit Systems jest także operatorem ponad 190 klubów fitness na czterech rynkach (w Polsce odpowiada za sieci Zdrofit, Fitness Academy, My Fitness Place, Fabryka Formy, StepONE, S4 Fitness, oraz FitFabric). Więcej informacji o firmie można znaleźć na www.benefitsystems.pl.