Żyjemy w dobie polikryzysu. Towarzyszą nam stres i poczucie osamotnienia. W efekcie jedynie 4 na 10 z nas ocenia swój wellbeing jako dobry - wynika z raportu „Dobrostan Polek i Polaków”, który opracował infuture.institute na zlecenie Benefit Systems. Jak zatem dbać o dobrostan w turbulentnych czasach? Warto postawić na rozwój swojej rezyliencji!
Źródło: Raport "Dobrostan Polek i Polaków"
Źródło: Raport "Dobrostan Polek i Polaków"
z wyzwaniami i poczucie bezpieczeństwa mają bezpośredni wpływ na wyniki finansowe i produktywność firm, co czyni troskę o dobrostan pracowników istotną kompetencją przyszłości.
W odpowiedzi na te potrzeby, pracodawcy intensyfikują działania i wprowadzają nowe narzędzia wspierające wellbeing, takie jak program MultiLife, czyli siostrzane rozwiązanie do popularnego w polskich firmach MultiSportu. Poza szeregiem rozwiązań wspierających różne obszary dobrostanu pracownika, takich jak konsultacje z psychologiem, trenerem sportowym, finansowym lub dietetykiem, dostępem do usług związanych z aktywnością fizyczną oraz profilaktyką zdrowotną, a także do webinarów i szkoleń, MultiLife został również wzbogacony o narzędzie Wellbeing Score umożliwiające regularną ocenę poziomu dobrostanu zarówno na poziomie indywidualnym każdego pracownika, jak i całej firmy. Wskaźnik ten został opracowany we współpracy z infutite.institute i stał się podstawą ogólnopolskiego badania dobrostanu. Dziś badanie Wellbeing Score w formule indywidualnej jest dostępne bezpłatnie na stronie www.multilife.com.pl/badanie-dobrostanu - mogą skorzystać z niego wszyscy chętni. Po wykonaniu badania, każda z osób otrzyma spersonalizowane rekomendacje przygotowane przez ekspertów, które pomogą odpowiednio zatroszczyć się o poszczególne obszary wellbeingu.
[1] Raport “Dobrostan Polek i Polaków”.
[2] World Economic Forum, 6 global employers on how to improve workplace mental health, https://www.weforum.org/agenda/2021/01/6-global-employers-on-how-to-improve-workplace-mental-health/ [dostęp: 31.01.2024].
Raport „Dobrostan Polek i Polaków”, metodologia badania: W pierwszym etapie procesu badawczego przeprowadzono badanie ilościowe na reprezentatywnej próbie Polaków (n = 1004). Badanie zrealizowano metodą CAWI na panelu badawczym poznaj.to, obejmuje zsumowane wskazania (0, 1 – bardzo niski; 2, 3 – niski; 4, 5, 6 – średni; 7, 8 – wysoki; 9, 10 – bardzo wysoki). Badanie posłużyło sprawdzeniu tego, czym dla Polaków jest dobrostan, co się na niego składa, co go wzmacnia, co mu przeciwdziała. Ogólny poziom dobrostanu Polaków oraz poziomy zaopiekowania poszczególnych obszarów dobrostanu określono na podstawie kolejnego badania ilościowego przeprowadzonego na reprezentatywnej próbie Polaków (n = 1014). Badanie zostało przeprowadzone przez infuture.institute we współpracy z Benefit Systems.
Benefit Systems działa na polskim rynku od ponad dwóch dekad i należy do liderów w dostarczaniu benefitów pozapłacowych, które wspierają dobrostan pracowników. Spółka jest twórcą Programu MultiSport, który umożliwia podejmowanie aktywności fizycznej w obiektach sportowych w całym kraju. W portfolio Benefit Systems jest także platforma kafeteryjna MyBenefit oraz program wellbeingowy MultiLife. Od kilku lat oferta sportowa Spółki jest rozwijana na rynkach zagranicznych, m.in. w Czechach, na Słowacji, w Bułgarii i w Chorwacji. Grupa Benefit Systems jest także operatorem klubów fitness (w Polsce odpowiada m.in. za sieci: Active Fitness Club, Fabryka Formy, FitFabric, Fitness Academy, Good Luck, Max-Gym, My Fitness Place, Saturn Fitness, StepONE, Total Fitness i Zdrofit). Ważnym obszarem działań Benefit Systems jest promowanie aktywnego stylu życia na każdym jego etapie, dlatego Spółka realizuje inicjatywy wspierające aktywność fizyczną dzieci, dorosłych oraz seniorów. Cele te realizowane są m.in. przez Fundację MultiSport. Od 2018 roku Benefit Systems jest częścią globalnej inicjatywy B Corp, zrzeszającej spółki działające i angażujące się w rozwiązywanie najważniejszych problemów społecznych. Więcej informacji o firmie można znaleźć na benefitsystems.pl
infuture.institute – to instytut forecastingowy, który definiuje najważniejsze trendy, opisuje je i wskazuje konsekwencje dla gospodarki, kategorii rynkowych czy konkretnych marek. Instytut powołany został przez Natalię Hatalską, jedną z najbardziej wpływowych i uznanych ekspertów w dziedzinie analizy, prognozowania i badania trendów w relacjach na styku rynek-marka-technologia-konsument.