• Grupa Benefit Systems z dobrym wynikiem sprzedaży kart sportowych oraz pozytywnymi efektami konsolidacji obszaru fitness.
• Przychody ze sprzedaży Grupy Benefit Systems wzrosły o 26 proc., do poziomu 1 527,4 mln zł.
• Zysk z działalności operacyjnej Grupy Benefit wyniósł w tym okresie 155,46 mln zł, 18% więcej niż w 2018 (oczyszczony o wydarzenia jednorazowe).
• Z Programu MultiSport korzystało na koniec 2019 roku 1 453,4 tys. Użytkowników w Polsce i zagranicą, natomiast w pierwszym kwartale liczba kart wzrosła do poziomu 1 548,9 tys. sztuk.
• Spółka oczekuje negatywnego wpływu epidemii na wyniki w 2020 r. (komentarz).
• Przychody ze sprzedaży Grupy Benefit Systems wzrosły o 26 proc., do poziomu 1 527,4 mln zł.
• Zysk z działalności operacyjnej Grupy Benefit wyniósł w tym okresie 155,46 mln zł, 18% więcej niż w 2018 (oczyszczony o wydarzenia jednorazowe).
• Z Programu MultiSport korzystało na koniec 2019 roku 1 453,4 tys. Użytkowników w Polsce i zagranicą, natomiast w pierwszym kwartale liczba kart wzrosła do poziomu 1 548,9 tys. sztuk.
• Spółka oczekuje negatywnego wpływu epidemii na wyniki w 2020 r. (komentarz).
- Mamy za sobą dobry i pracowity rok. Cieszy nas bardzo dobry przyrost liczy użytkowników programu MultiSport i wzrost przychodów w klubach fitness. Kluczowym wyzwaniem po stronie operacyjnej był dla nas proces integracji sieci fitness w Polsce, który przeprowadziliśmy sprawnie dzięki zaangażowaniu całego zespołu Oddziału Fitness. Podjęliśmy w minionym roku również liczne działania związane z optymalizacją procesów zakupowych, renegocjacją wybranych umów, centralizacją funkcji oraz zwiększeniem efektywności sprzedażowej. Pierwsze pozytywne efekty widzieliśmy już w drugim półroczu ubiegłego roku, choć przed nami jeszcze sporo pracy. W ubiegłym roku, mimo wielu wyzwań biznesowych, zysk operacyjny Grupy, oczyszczony o wpływ wydarzeń jednorazowych w 2018 r., wzrósł o 18% r/r. Wygenerowaliśmy także mocny cash flow operacyjny, a nasze zadłużenie na koniec grudnia było na poziomie 0,5x dług netto/EBITDA - mówi Bartosz Józefiak, członek zarządu Benefit Systems.
Na koniec 2019 roku Benefit Systems odnotował bardzo dobry wynik sprzedaży kart sportowych, które osiągnęły poziom 1 453,4 tys. sztuk (wzrost o 21% r/r). Aż 1 118,8 tys. z nich było obsługiwanych w Polsce (wzrost o 15,2% r/r), zaś z 334,6 tys. korzystali użytkownicy na rynkach zagranicznych (wzrost o 50,1% r/r). Grupa Benefit Systems kontynuowała też w minionym roku inwestycje w rozwój własnej infrastruktury sportowej, jednak w ograniczonym zakresie, skupiając się na 17 otwarciach klubów w Polsce oraz 6 na rynkach zagranicznych (łącznie odpowiednio 161 i 24 kluby własne). Wydatki inwestycyjne w tym okresie wyniosły 152 mln zł.
W minionym roku przychody Segmentu Polska wzrosły o 21% wobec 2018 roku i osiągnęły poziom 1 179,7 mln zł. Wzrost był pochodną zarówno większej liczby kart sportowych, rosnącej sieci klubów i poprawy sprzedaży w obiektach istniejących. Zysk operacyjny tej części biznesu (skorygowany o zdarzenia jednorazowe w 2018 r.) wzrósł o 12% rok do roku.
Segment Zagranica zanotował kolejny rok z duża dynamiką przychodów, które wzrosły o ponad 48% r/r do poziomu 322,8 mln zł. Na rynkach zagranicznych nadal ponoszone są koszty budowy struktur sprzedażowych i inwestycji w rozwój produktu. - Systematyczny wzrost popularności programu MultiSport poza Polską potwierdza, że nasz model biznesowy możemy z powodzeniem replikować na innych rynkach. W minionym roku obserwowaliśmy wysoką skuteczność naszej chorwackiej spółki, która zaledwie w ciągu kilku kwartałów zbudowała sieć partnerską, strukturę sprzedażową oraz wygenerowała duże zainteresowanie kartą MultiSport zarówno po stronie pracodawców, jak i użytkowników. Dobre wyniki osiągnęły też nasze spółki w Czechach, w Bułgarii i na Słowacji, gdzie mamy już bardziej ugruntowaną pozycję – komentuje Bartosz Józefiak.
Platformy kafeteryjne Grupy Benefit Systems w ubiegłym roku koncentrowały się na zwiększaniu skali swojej działalności. Na koniec 2019 roku z platform MyBenefit oraz MultiKafeteria korzystało 463 tys. użytkowników, czyli o 82 tys. więcej wobec roku poprzedniego. Obroty na platformach wzrosły r/r o 27% do poziomu 375 mln zł.
Komentarz do obecnej sytuacji związanej z epidemią wirusa COVID-19
Mimo bardzo dobrych wyników w 2019 r. i skuteczności podjętych działań ukierunkowanych na efektywne wykorzystywanie przez Grupę szans rynkowych w Polsce i zagranicą, obecnie Benefit Systems musi mierzyć się z wyzwaniami wynikającymi z zamknięcia obiektów sportowych i klubów fitness w Polsce oraz na innych rynkach w związku z epidemią koronawirusa COVID-19. W związku z tym rozszerzany jest w Polsce zakres usług online dla użytkowników Programu MultiSport, w ramach których posiadacze aktywnych kart mają dostęp m.in. do treningów sportowych online, w tym do zajęć prowadzonych w tym trybie przez obiekty partnerskie. Jednocześnie Benefit Systems proponuje klientom w kraju obniżenie stawek w tym okresie lub zawieszenie kart. Spółka szacuje, że w kwietniu br. w Polsce zawieszenie będzie dotyczyło ok. 70% kart. Na rynkach zagranicznych program MultiSport nie przewiduje aktualnie usług w formule online. W związku z powyższym oczekiwany jest znaczny spadek przychodów w segmencie Zagranica w drugim kwartale 2020 r.
Zarówno w Polsce jak i na rynkach zagranicznych, w okresie zamknięcia obiektów sportowych, nie są pobierane opłaty za karnety od klientów B2C sieci fitness. W rezultacie, według szacunków Zarządu, epidemia będzie mieć negatywny wpływ na przychody i wynik operacyjny Grupy w II kwartale br. Częściowo wpływ ten zostanie skompensowany przez oszczędności i optymalizację kosztów w klubach i na poziomie centrali, a także w spółkach zagranicznych. Ostateczny wpływ epidemii na wyniki Grupy nie jest jednak możliwy do przewidzenia.
Skonsolidowany raport roczny
Skonsolidowany, zaudytowany raport roczny Grupy Kapitałowej Benefit Systems za rok 2019 dostępny jest na stronie www.benefitsystems.pl/dla-inwestora.
Na koniec 2019 roku Benefit Systems odnotował bardzo dobry wynik sprzedaży kart sportowych, które osiągnęły poziom 1 453,4 tys. sztuk (wzrost o 21% r/r). Aż 1 118,8 tys. z nich było obsługiwanych w Polsce (wzrost o 15,2% r/r), zaś z 334,6 tys. korzystali użytkownicy na rynkach zagranicznych (wzrost o 50,1% r/r). Grupa Benefit Systems kontynuowała też w minionym roku inwestycje w rozwój własnej infrastruktury sportowej, jednak w ograniczonym zakresie, skupiając się na 17 otwarciach klubów w Polsce oraz 6 na rynkach zagranicznych (łącznie odpowiednio 161 i 24 kluby własne). Wydatki inwestycyjne w tym okresie wyniosły 152 mln zł.
W minionym roku przychody Segmentu Polska wzrosły o 21% wobec 2018 roku i osiągnęły poziom 1 179,7 mln zł. Wzrost był pochodną zarówno większej liczby kart sportowych, rosnącej sieci klubów i poprawy sprzedaży w obiektach istniejących. Zysk operacyjny tej części biznesu (skorygowany o zdarzenia jednorazowe w 2018 r.) wzrósł o 12% rok do roku.
Segment Zagranica zanotował kolejny rok z duża dynamiką przychodów, które wzrosły o ponad 48% r/r do poziomu 322,8 mln zł. Na rynkach zagranicznych nadal ponoszone są koszty budowy struktur sprzedażowych i inwestycji w rozwój produktu. - Systematyczny wzrost popularności programu MultiSport poza Polską potwierdza, że nasz model biznesowy możemy z powodzeniem replikować na innych rynkach. W minionym roku obserwowaliśmy wysoką skuteczność naszej chorwackiej spółki, która zaledwie w ciągu kilku kwartałów zbudowała sieć partnerską, strukturę sprzedażową oraz wygenerowała duże zainteresowanie kartą MultiSport zarówno po stronie pracodawców, jak i użytkowników. Dobre wyniki osiągnęły też nasze spółki w Czechach, w Bułgarii i na Słowacji, gdzie mamy już bardziej ugruntowaną pozycję – komentuje Bartosz Józefiak.
Platformy kafeteryjne Grupy Benefit Systems w ubiegłym roku koncentrowały się na zwiększaniu skali swojej działalności. Na koniec 2019 roku z platform MyBenefit oraz MultiKafeteria korzystało 463 tys. użytkowników, czyli o 82 tys. więcej wobec roku poprzedniego. Obroty na platformach wzrosły r/r o 27% do poziomu 375 mln zł.
Komentarz do obecnej sytuacji związanej z epidemią wirusa COVID-19
Mimo bardzo dobrych wyników w 2019 r. i skuteczności podjętych działań ukierunkowanych na efektywne wykorzystywanie przez Grupę szans rynkowych w Polsce i zagranicą, obecnie Benefit Systems musi mierzyć się z wyzwaniami wynikającymi z zamknięcia obiektów sportowych i klubów fitness w Polsce oraz na innych rynkach w związku z epidemią koronawirusa COVID-19. W związku z tym rozszerzany jest w Polsce zakres usług online dla użytkowników Programu MultiSport, w ramach których posiadacze aktywnych kart mają dostęp m.in. do treningów sportowych online, w tym do zajęć prowadzonych w tym trybie przez obiekty partnerskie. Jednocześnie Benefit Systems proponuje klientom w kraju obniżenie stawek w tym okresie lub zawieszenie kart. Spółka szacuje, że w kwietniu br. w Polsce zawieszenie będzie dotyczyło ok. 70% kart. Na rynkach zagranicznych program MultiSport nie przewiduje aktualnie usług w formule online. W związku z powyższym oczekiwany jest znaczny spadek przychodów w segmencie Zagranica w drugim kwartale 2020 r.
Zarówno w Polsce jak i na rynkach zagranicznych, w okresie zamknięcia obiektów sportowych, nie są pobierane opłaty za karnety od klientów B2C sieci fitness. W rezultacie, według szacunków Zarządu, epidemia będzie mieć negatywny wpływ na przychody i wynik operacyjny Grupy w II kwartale br. Częściowo wpływ ten zostanie skompensowany przez oszczędności i optymalizację kosztów w klubach i na poziomie centrali, a także w spółkach zagranicznych. Ostateczny wpływ epidemii na wyniki Grupy nie jest jednak możliwy do przewidzenia.
Skonsolidowany raport roczny
Skonsolidowany, zaudytowany raport roczny Grupy Kapitałowej Benefit Systems za rok 2019 dostępny jest na stronie www.benefitsystems.pl/dla-inwestora.