Ćwiczyć każdy może, zwłaszcza latem - przekonywał w kampanii MultiSport znany krytyk kulinarny Robert Makłowicz, zachęcając do podejmowania aktywności fizycznej w obiektach sportowych. W „Gotuj się do sportu” wykorzystano grywalizację z nagrodami, by zwiększyć motywację Polaków do ćwiczeń. Po dziewięciu tygodniach promocji różnych dyscyplin sportowych MultiSportowcy biorący udział w „Letniej Grze” wykonali łącznie 182 tys. treningów, które w przybliżeniu przełożyły się na 9 milionów minut ćwiczeń z MultiSport.
Podczas tegorocznej edycji Letniej Gry MultiSport w każdym tygodniu, od czerwca do połowy sierpnia br., promowana była inna dyscyplina sportowa dostępna w ramach karty MultiSport – od pływania, przez tenis ziemny po taniec. Promocję poszczególnych dyscyplin i samej grywalizacji wspierała oryginalna kampania wizerunkowa „Gotuj się do sportu”, której bohaterem był Robert Makłowicz. Krytyk kulinarny zachwalał m.in. nóżki maczane w basenie czy boczuś skręcany na ławeczce na siłowni.
Kogo zmotywowała grywalizacja?
Przez cały okres wakacyjny Letnia Gra mobilizowała Polaków do aktywności w partnerskich obiektach sportowych. W tym roku wybrało się do nich aż 86,7% użytkowników biorących udział w grze (w 2020 roku było to 74,3% osób). Prawie 40% wizyt w obiektach zostało zarejestrowanych za pomocą aplikacji mobilnej, co było dodatkowo premiowane przez organizatorów. Finalnie użytkownicy biorący udział w grywalizacji odwiedzili blisko 3,5 tys. obiektów sportowych. Co czwartego uczestnika udało się też przekonać do treningu w nowym klubie fitness, a dwóch na pięciu do treningów on-line.
W Letniej Grze wzięło udział więcej kobiet niż mężczyzn. Statystyczny uczestnik to kobieta w wieku 33 lat, pochodząca z dużego miasta, uprawiająca sport 2-3 razy w tygodniu – głównie jeżdżąc na rowerze i korzystając z klubu fitness. Jej wiodącą motywacją do ćwiczeń jest chęć dbania o zdrowie, w drugiej kolejności o kondycję.
Punkty za aktywność
W ramach grywalizacji MultiSportowcy zdobywali punkty nie tylko za trening w obiekcie sportowym, ale także za trening online czy rozwiązywanie quizów edukacyjnych związanych ze sportem i zdrowiem. Zebrane punkty mogli wymienić na atrakcyjne nagrody – zegarki sportowe lub vouchery zakupowe. Podobnie jak w poprzednich latach, także i w tym roku użytkownicy mogli przeznaczyć dowolną liczbę zebranych punktów na realizację akcji charytatywnych w ramach programu Dobry MultiUczynek.
Motywacja przez zabawę
Wszystkie działania prowadzone w ramach Letniej Gry zaowocowały wysoką aktywnością jej uczestników. W tym roku udało się zachęcić do niej o 23% więcej użytkowników niż rok temu, z kolei dla 29% uczestników była to pierwsza grywalizacja z MultiSport. Do udziału w niej zachęcały użytkowników liczne nagrody (42% wskazań), chęć zabawy (27%) i potrzeba dodatkowej motywacji do aktywności sportowej (23%). O tę ostatnią MultiSport dbał niemal codziennie przez okres trzech miesięcy przez regularną komunikację z użytkownikami za pośrednictwem dedykowanej strony internetowej i w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram i LinkedIn), w których wspierali markę także influencerzy ze świata fitness.
– Aż 83% uczestników Letniej Gry przyznało, że w czasie ostatniego lockdownu miało przerwę od aktywności dłuższą niż 3 miesiące. Dla co trzeciego trwała ona dłużej niż pół roku. Jednocześnie zdecydowana większość osób, bo 89% w tej samej ankiecie przyznała, że po powrocie do ćwiczeń z kartą MultiSport odczuwa pozytywny wpływ ruchu na swoje zdrowie psychofizyczne. Aż 80% potwierdza, że aktywność fizyczna wspiera ich lepsze samopoczucie, 75% deklaruje, że redukuje stres i negatywne emocje, a 34% – że redukuje konsekwencje długotrwałego siedzenia, które szczególnie w czasie pandemii dają się we znaki – mówi Michał Otocki, dyrektor Działu Relacji z Klientami, odpowiedzialny m.in. za działania marketingowe w Benefit Systems.
Prawie wszyscy MultiSportowcy biorący udział w Letniej Grze (96%) przyznali zarazem, że obecnie czują się bezpiecznie w obiektach sportowo-rekreacyjnych, a czterech na pięciu deklaruje, że zamierza podejmować aktywność w klubach niezależnie od sytuacji epidemicznej.
Letnia Gra MultiSport powstawała przy współpracy ze spółką tworzącą kompleksowe systemy grywalizacyjne i motywacyjne YesIndeed Sp. z o.o., która w czerwcu br. dołączyła do Grupy Kapitałowej Benefit Systems. Zakup YesIndeed ma na celu rozszerzenie oferty Benefit Systems o rozwiązania cyfrowe i know-how, które wpisują się w strategię długofalowego rozwoju produktów Grupy.
Program MultiSport umożliwia pracownikom firm i ich rodzinom podejmowanie aktywności fizycznej w obiektach sportowych oraz w warunkach domowych. Dzięki szerokiej ofercie Użytkownicy mogą zadbać o siebie kompleksowo, korzystając z infrastruktury sportowej oraz dodatkowych atrakcji takich, jak treningi on-line czy sportowe wyzwania, które dostępne są na www.kartamultisport.pl.