Grupa Benefit Systems przekroczyła na polskim rynku w grudniu liczbę kart sprzed pandemii, odnotowując na koniec 2022 roku blisko 1,2 mln użytkowników, co oznacza wzrost w ciągu całego roku aż o 345 tys. Na pozostałych rynkach, na których dostępny jest Program MultiSport, liczba kart sportowych wzrosła łącznie do 431 tys. Program MultiSport to jeden z najpopularniejszych benefitów pozapłacowych w Polsce, a także ważne wsparcie pracowników w zdrowym i aktywnym życiu.
W grudniu 2022 roku z zajęć sportowo-rekreacyjnych dostępnych w ramach karty MultiSport korzystało 1 187,3 tys. osób w Polsce. W czwartym kwartale przybyło 123 tys. użytkowników, a w całym 2022 roku do programu MultiSport dołączyło łącznie 345 tys. osób. W ujęciu rocznym oznacza to wzrost o 41 proc. w stosunku do 2021 roku. Zwiększone zapotrzebowanie na aktywność fizyczną w obiektach sportowych widoczne było również w sprzedaży karnetów w klubach własnych – ich liczba w grudniu wyniosła 182 tys. (wzrost o ponad 10 proc. w stosunku do 3 kw.). Według wstępnych szacunków Grupy w 4 kw. ubiegłego roku ARPU (średni przychód na użytkownika) kart sportowych w Polsce wzrosło względem poprzedniego kwartału o około 1,5 proc., a rok do roku było wyższe o ponad 8 proc.
- Ubiegły rok był niezwykle pozytywny dla rozwoju naszego biznesu. Przekroczyliśmy zakładane cele, a koniec roku był bardzo dobry sprzedażowo na wszystkich rynkach. W Polsce liczba kart w grudniu 2022 r. była wyższa od tej sprzed pandemii. Odnotowaliśmy także korzystną zmianę w dynamice sprzedaży kart i sezonowości naszego flagowego produktu – zwłaszcza w grudniu, który historycznie miał znacznie niższą od innych miesięcy dynamikę sprzedaży. Analizując ubiegły rok widzimy, że popyt na aktywność fizyczną nie słabnie, a potwierdza to także rosnący ruch w naszych klubach fitness – wyjaśnia Bartosz Józefiak, członek Zarządu Benefit Systems SA. – Pierwsze dni stycznia pokazują, że pozytywne trendy obserwowane w minionym roku są nadal silne. Nasz tegoroczny cel jeśli chodzi o karty MultiSport to wzrost o ok. 200 tys. w całej Grupie, po 100 tysięcy w Polsce i na rynkach zagranicznych. Liczymy, że niskie bezrobocie oraz coraz silniejsza potrzeba aktywności fizycznej, w tym dbania poprzez regularny ruch o zdrowie psychofizyczne, będą wspierać naszą sprzedaż – dodaje Bartosz Józefiak.
Grupa odnotowała również bardzo dobre wyniki sprzedaży kart sportowych na rynkach zagranicznych. W 2022 r. liczba użytkowników kart MultiSport wzrosła o 146 tys. do poziomu 431 tys. (zmiana o 51 proc. rdr). Bardzo dobrą dynamikę sprzedaży utrzymywały w ubiegłym roku m.in. dwie młodsze spółki Grupy, działające w Chorwacji i na Słowacji. Na rynku tureckim kontynuowane są działania związane z rozwojem oferty obiektów partnerskich i promocją kart sportowych wśród pracodawców.
- Wyniki sprzedażowe kart sportowych w Polsce oraz na pozostałych rynkach były w 2022 roku rekordowe. Zainteresowanie pracodawców naszymi rozwiązaniami widać także po wynikach MyBenefit. W grudniu ub.r. obroty na naszej platformie kafeteryjnej były wyższe o 16 proc. od tych z analogicznego okresu w 2021 r., który miał rekordowo wysoką bazę. Te liczby nas cieszą, bo pokazują, że pomimo wyzwań w gospodarce oraz nieuniknionych cięć kosztów w przedsiębiorstwach pracodawcy nie oszczędzają na pracownikach i wciąż chętnie wspierają ich zdrowie oraz doceniają przez benefity pozapłacowe – dodaje Bartosz Józefiak.
Grupa, uwzględniając rosnące zapotrzebowanie na aktywność fizyczną w obiektach sportowych, kontynuuje rozwój oferty Programu MultiSport, zarówno poszerzając grono partnerów (ponad 4,7 tys. obiektów w Polsce), jak i rozwijając własną sieć klubów fitness. W minionym roku uruchomionych zostało siedem nowych klubów: cztery w Warszawie (Zdrofit PZO, Lazurowa, HUB, Mennica) oraz po jednym w Starej Iwicznej (Zdrofit NPark), w Wodzisławiu Śląskim (Fabryka Formy) i w Łodzi (FitFabric Strażacka). Na początku stycznia br. otwarte zostały dwa kluby wielkopowierzchniowe My Fitness Place w Krakowie (dzielnice Ruczaj oraz Czyżyny).
Raport bieżący dotyczący liczby kart MultiSport na koniec 4 kw. 2022 roku w Polsce i zagranicą dostępny jest na stronie: https://www.benefitsystems.pl/dla-inwestora/raporty/.
Benefit Systems działa na polskim rynku od ponad dwóch dekad i należy do liderów w dostarczaniu benefitów pozapłacowych, które wspierają dobrostan pracowników. Spółka jest twórcą Programu MultiSport, który umożliwia podejmowanie aktywności fizycznej w obiektach sportowych w całym kraju. W portfolio Benefit Systems jest także platforma kafeteryjna MyBenefit oraz program wellbeingowy MultiLife. Od kilku lat oferta sportowa Spółki jest rozwijana na rynkach zagranicznych, m.in. w Czechach, na Słowacji, w Bułgarii czy Chorwacji. Grupa Benefit Systems jest także operatorem ponad 190 klubów fitness na czterech rynkach (w Polsce odpowiada za sieci Zdrofit, Fitness Academy, My Fitness Place, Fabryka Formy, StepONE, S4 Fitness, FitFabric oraz Total Fitness). Ważnym obszarem działań Benefit Systems jest promowanie aktywnego stylu życia na każdym jego etapie, dlatego Spółka realizuje inicjatywy wspierające aktywność fizyczną dzieci, dorosłych oraz seniorów. Od 2018 roku Benefit Systems jest częścią globalnej inicjatywy B Corp, zrzeszającej spółki działające i angażujące się w rozwiązywanie najważniejszych problemów społecznych. Więcej informacji o firmie można znaleźć na www.benefitsystems.pl.