- 494 tys. kart sportowych na koniec czerwca 2014 (+14,9% r/r), tj. 64,2 tys. r/r
- dynamiczny wzrost przychodów: 223,1 mln zł (+18,2% r/r)
- utrzymana rentowność: 40,9 mln zł zysku brutto ze sprzedaży
- niższe koszty sprzedaży w relacji do przychodów
Rosnąca dynamika sprzedaży
Historycznie pierwsze półrocze dla Grupy Benefit Systems jest sezonowo słabsze na poziomie rentowności i zysku, dlatego jesteśmy bardzo zadowoleni z osiągniętych w tym roku wyników oraz utrzymania marży. Efekty programu zmian zarządczych i kontroli kosztów są widoczne.
Tomasz Józefacki, prezes Benefit Systems S.A.
Wzrost liczby kart sportowych
Nowe Produkty*
Obserwujemy rosnące zainteresowanie programem motywacyjnym MultiBenefit – opartym na modelu abonamentowym, które przekłada się na wzrost liczby klientów oraz dostępów do platformy. Jednak warto podkreślić, że nowe produkty znajdują się obecnie w początkowej fazie rozwoju, dlatego wymagają dalszego inwestowania i udoskonalania.
Tomasz Józefacki
Inwestycje w branży fitness
Podsumowanie wyników finansowych Grupy Benefit Systems za I półrocze 2014 oraz II kwartał:
O firmie:
Spółka Benefit Systems stoi na czele Grupy Kapitałowej, w skład której wchodzą podmioty działające na rynku pozapłacowych świadczeń pracowniczych oraz rynku fitness. Grupa Benefit Systems zgodnie ze swoją misją wspiera ludzi i organizacje w rozwoju, osiąganiu równowagi oraz budowaniu zaangażowania. Wykorzystując trend wzrostowy rynku przemysłu czasu wolnego, chce tworzyć i rozwijać portfel innowacyjnych oraz kompleksowych rozwiązań pozwalających na skuteczne i elastyczne motywowanie pracowników, a także wspieranie ich w osiąganiu równowagi między życiem zawodowym a prywatnym. W ofercie Grupy można znaleźć produkty z zakresu sportu i rekreacji (MultiSport, FitProfit), kultury i rozrywki (MultiBilet, MultiTeatr), żywienia (BenefitLunch), turystyki (MultiWypoczynek), szytych na miarę programów kafeteryjnych (MultiKafeteria, MyBenefit), jak również program motywacyjny MultiBenefit. Od kwietnia 2011 roku spółka jest notowana na parkiecie głównym warszawskiej GPW. Do grupy klientów spółki Benefit Systems należy obecnie ponad 6 500 firm i instytucji zatrudniających ponad 2 mln pracowników, natomiast z samych produktów sportowych korzysta już blisko 500 tysięcy użytkowników, do dyspozycji których jest niemal 4000 obiektów sportowo-rekreacyjnych w blisko 650 miastach Polski.
Ważne definicje:
*) Nowe produkty – inne niż karty sportowe narzędzia motywacji pozapłacowej w ofercie Grupy
**) Klub dojrzały – średnio 2 lata od uruchomienia i osiągający marżę operacyjną powyżej 10%