Benefit Systems w pierwszym kwartale br. koncentrował się na zapewnieniu płynności finansowej Grupy oraz rozbudowie oferty. W związku z tym wdrożono nowy produkt MultiLife oraz przygotowano do otwarcia placówki Zdrofit Zdrowe Miejsce. W marcu z oferty Programu MultiSport korzystało w Polsce 436,5 tys. użytkowników.
- Naszym celem jest odbudowa bazy kart w Polsce i na rynkach zagranicznych. Branża fitness działa ponownie w Czechach, Bułgarii i na Słowacji, a od dziś także w Polsce, gdzie otwieramy zdecydowaną większość naszych klubów. W najbliższych miesiącach chcemy realizować działania, które pozwolą nam zwiększyć wolumen kart do poziomu z października ubiegłego roku. W związku z tym wzmocniliśmy komunikację marketingową i uruchomiliśmy m.in. Letnią Grę, która zachęca użytkowników MultiSport do korzystania z obiektów sportowych. Wkrótce startuje także kampania marketingowa promująca różnorodne dyscypliny sportowe oraz edukująca naszych klientów i użytkowników w zakresie bezpiecznego powrotu do ćwiczeń. W pierwszym kwartale intensywnie pracowaliśmy także nad naszym nowym produktem MultiLife i placówkami Zdrofit Zdrowe Miejsce, które uzupełniają ofertę wybranych klubów o usługi fizjoprofilaktyki – mówi Bartosz Józefiak, członek zarządu Benefit Systems. – Ograniczenia w działalności branży sportowej w Polsce oraz na innych rynkach, na których działamy, skłoniły nas do przyspieszenia prac nad dywersyfikacją oferty, a także optymalizacji kosztów i zabezpieczenia płynności w Grupie. Dzięki temu mamy mocną pozycję bilansową, a dług netto na koniec pierwszego kwartału jest lekko poniżej poziomu z grudnia 2020 roku. Biorąc pod uwagę, że nasza działalność była objęta lockdownem przez trzy z czterech ostatnich kwartałów, uznajemy to za niewątpliwy sukces.
W pierwszym kwartale br. Segment Polska odnotował przychody na poziomie 74,6 mln zł i były one o 75% niższe w stosunku do analogicznego okresu w 2020 r. Liczba aktywnych kart była rdr niższa o 63% (436,5 tys. sztuk). Z powodu sytuacji epidemicznej Program MultiSport był zawieszony w Polsce do 17 stycznia br. Na rynkach zagranicznych Grupa nie odnotowywała też przychodów w okresie wprowadzonych obostrzeń w Czechach i na Słowacji, działały natomiast kluby w Bułgarii. Przychody Segmentu Zagranica wyniosły 14,2 mln zł, a liczba kart na otwartych rynkach wyniosła 92,2 tys. sztuk. W omawianym okresie otwarto jeden nowy klub w Bułgarii (łącznie działa ich już 9), natomiast liczba klubów na pozostałych rynkach pozostaje bez zmian: 15 w Czechach oraz 1 na Słowacji. Dodatkowo trwają przygotowania do wejścia na rynek turecki.
W Segmencie Kafeterie Spółka inwestuje w dalszy rozwój platformy, zarówno w obszarze produktowym, jak i technologicznym. W pierwszym kwartale br. liczba użytkowników wyniosła 504 tysiące, a obroty 76,9 mln zł (spadek o 10% rdr). Przychody wyniosły 10,6 mln zł i były wyższe o 21% w stosunku do analogicznego okresu w 2020 roku.
- W reakcji na ograniczenia naszej dotychczasowej działalności przyspieszyliśmy prace nad ofertą online i nowymi produktami. Udało się nam uruchomić Program MultiLife, który doskonale wpisuje się w najnowsze trendy rynkowe i oczekiwania pracodawców w zakresie kompleksowego wspierania pracowników, nie tylko w czasie pandemii. MultiLife daje pracownikom dostęp do treningów online, konsultacji z trenerami i dietetykami, spersonalizowanych planów dietetycznych, konsultacji z psychologiem czy kursów mindfulness. Obecnie rozbudowujemy ofertę MultiLife oraz infrastrukturę technologiczną potrzebną do obsługi tego produktu. Realizujemy także działania związane z rozwojem platformy Yes2move, e-commerce oraz Zdrofit Zdrowe Miejsce – dodaje Bartosz Józefiak.
W pierwszym kwartale br. Segment Polska odnotował przychody na poziomie 74,6 mln zł i były one o 75% niższe w stosunku do analogicznego okresu w 2020 r. Liczba aktywnych kart była rdr niższa o 63% (436,5 tys. sztuk). Z powodu sytuacji epidemicznej Program MultiSport był zawieszony w Polsce do 17 stycznia br. Na rynkach zagranicznych Grupa nie odnotowywała też przychodów w okresie wprowadzonych obostrzeń w Czechach i na Słowacji, działały natomiast kluby w Bułgarii. Przychody Segmentu Zagranica wyniosły 14,2 mln zł, a liczba kart na otwartych rynkach wyniosła 92,2 tys. sztuk. W omawianym okresie otwarto jeden nowy klub w Bułgarii (łącznie działa ich już 9), natomiast liczba klubów na pozostałych rynkach pozostaje bez zmian: 15 w Czechach oraz 1 na Słowacji. Dodatkowo trwają przygotowania do wejścia na rynek turecki.
W Segmencie Kafeterie Spółka inwestuje w dalszy rozwój platformy, zarówno w obszarze produktowym, jak i technologicznym. W pierwszym kwartale br. liczba użytkowników wyniosła 504 tysiące, a obroty 76,9 mln zł (spadek o 10% rdr). Przychody wyniosły 10,6 mln zł i były wyższe o 21% w stosunku do analogicznego okresu w 2020 roku.
- W reakcji na ograniczenia naszej dotychczasowej działalności przyspieszyliśmy prace nad ofertą online i nowymi produktami. Udało się nam uruchomić Program MultiLife, który doskonale wpisuje się w najnowsze trendy rynkowe i oczekiwania pracodawców w zakresie kompleksowego wspierania pracowników, nie tylko w czasie pandemii. MultiLife daje pracownikom dostęp do treningów online, konsultacji z trenerami i dietetykami, spersonalizowanych planów dietetycznych, konsultacji z psychologiem czy kursów mindfulness. Obecnie rozbudowujemy ofertę MultiLife oraz infrastrukturę technologiczną potrzebną do obsługi tego produktu. Realizujemy także działania związane z rozwojem platformy Yes2move, e-commerce oraz Zdrofit Zdrowe Miejsce – dodaje Bartosz Józefiak.
Szczegółowe informacje dotyczące wyników finansowych Benefit Systems za pierwszy kwartał 2021 roku znaleźć można na stronie: https://www.benefitsystems.pl/dla-inwestora/raporty/